وضعیت محیط زیست پایتخت قرمز است

news-06

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بی‌‌توجهی به محدودیت منابع، موجب شده امروز بسیاری از شهروندان تهرانی با مشکل ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند، گفت: وضعیت محیط زیست پایتخت قرمز است.

محمد حقّانی خواستار حمایت دولت از شهرداری‌ها شد و افزود: چنانچه شهرها در کل کشور مورد حمایت قرار گرفته و نسبت کسب درآمدهای پایدار از طریق عوارض شهرسازی و نوسازی اقدام کنند، دیگر نیازی به فروش تراکم نخواهند داشت و شاهد اجرای دقیق طرح‌های جامع و تفصیلی خواهم بود.

وی با اشاره به این که تراکم ساخت و ساز در نهایت به افزایش جمعیت منجر می‌شود که حاصل آن جز ایجاد محدودیت در پروژه‌های خدماتی و خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر نیست، اظهار کرد: ارتفاع ۱۸۰۰ متر، خط محدوده شمال تهران و مبنای حریم ساخت و سازهاست.

حقّانی با بیان این که ابعاد توسعه شهر تهران اعم از طرح جامع و تفصیلی جدید، هر گونه ساخت و ساز را بالای خط محدوده شمال تهران قدغن کرده، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران نسبت به این موضوع حساس است و مدیریت شهری نیز مدعی است چنین ساخت و سازهایی انجام نمی‌شود که البته اخیراً گزارشی در این حوزه به شورای شهر نرسیده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه سطوح باقی‌مانده از عرصه سبز این کلان‌شهر، قابلیت تصفیه هوا از انواع آلودگی‌هایی که فراتر از حد استاندارد تولید می‌شوند را از دست داده‌اند و همین موضوع موجب شده تا شاهد وضعیت قرمز در محیط زیست پایتخت باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

صفحه اصلیاخبار وضعیت محیط زیست پایتخت قرمز است